يزدانيزدان، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 5 روز سن داره
زندگي عاشقانه مازندگي عاشقانه ما، تا این لحظه: 16 سال و 1 ماه و 10 روز سن داره

يزدان مامان

فرهنگ لغات یزدان جون (2)

1392/1/19 12:31
نویسنده : مامان حبه
266 بازدید
اشتراک گذاری

کلمات تکامل یافته

تلفظ قدیم    =   تلفظ جدید

ماس = ماست

دا = دایی

دا  = دالی

دا = داغ

نه نه - نو نو = نی نی

ادا- ادو  = حالا گاهی اوقات پا می گه. (پارک)

جو جو = جی جی

 

کلمات جدید

پا = پا

اح ما = حمام

گگ = گرگ

گل = گل

گل = گل زدن تو فوتبال (وقتی توپ رو شوت می کنه)

بال = توپ .منظورش فوتباله

با = ابر

با = هواپیما

ماهی = ماهی

مو = مو

دس = دست

نین = نون

مغ = مغز تخمه و ...

مو = موز

داداش = داداش

من = من

تو = تو

 

 

دوستت دارم عزیزم.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

سعیده مامان آرتین (شازده کوچولو)
21 فروردین 92 9:40
قربون شیرین زبونیهات خاله جون
سپیده از وبلاگ "کودک من"
24 فروردین 92 17:53
وبلاگ "کودک من " مسابقه شماره 7 را تحت عنوان "کودک و کاردستی" برگزار می کند. جوایز این مسابقه : اهدا کتابهای زبان انگلیسی مخصوص کودکان A Book for Ever 1 به همراه CD و در صورتیکه دوستان موفق به دریافت این کتاب در مسابقات قبلی وبلاگ "کودک من" شدند سطح 2 این کتاب به همراه 2 عدد CD به آنها تعلق می گیرد. لطفا اطلاع رسانی کنید.